سیر مسیحیت

آموزه‌های دینی مسیحیت: الهی یا کلیسایی؟

آموزه‌های دینی مسیحیت

 

ضمیمه اندازه
۳٫pdf ۴۳۰٫۸۵ کیلو بایت

معرفت ادیان ،سال سوم، شماره دوم، بهار ۱۳۹۱، ص ۴۱ ـ ۶۴
Ma’rifat-i Adyān, Vol.3. No.2, Spring 2012

محمدحسین طاهری‌آکردی*

چکیده
اساس و بنیان هر دینی بر آموزه‌های دینی آن استوار است. در مسیحیت نیز وجود دگماها و اصول اعتقادات مسیحی اهمیت به‌سزایی دارد. بی‌شک نقش کلیسا و شوراهای کلیسایی در شکل‌گیری آن نقشی کلیدی است. بیان تاریخ و چگونگی شکل‌گیری اعتقادات مسیحی، بیانگر آن است که آموزه‌های دینی مسیحی، بیشتر تحت تأثیر آبای کلیسا بوده تا انجیل و دستورات دینی حضرت عیسی.
در این مقاله، تلاش شده است با استفاده از منابع اصیل مسیحیت، به اثبات کلیسایی بودن دگماهای مسیحی بپردازد و فاصله‌گرفتن از تعالیم اصیل مسیحی را، که در واقع همان اعتقادات یهودی بوده، محصول تلاش کلیسا بداند.
کلیدواژه‌ها: اصول اعتقادات، مسیحیت، کلیسا، عیسی مسیح، تثلیث، فدا، وحی، عصمت.

http://marefateadyan.nashriyat.ir/node/104

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x