نقد شیوه های تبلیغ و اطلاع رسانی عصر مدرنیته برپایه سیره تبلیغی امام علی علیه السلام
نویسنده : سید محمدجواد حسینی فالحی
علی شیرخانی
مقصود رنجبر
چکیده :
تبلیغ، فرآیند انتقال پیام از سوی فرستنده آن، باهدف تأثیرگذاری و اقناع مخاطب است. در تبلیغات مدرن امروزی، کاربرد شیوه ها و ا ستفاده از ابزارها، تنو ّع افسار گسیخته ای پیدا کرده. و جبر و تحمیل پیام، جایگزین اختیار مخاطبان در پذیرش آن شده است. این وضعیت با آموزه های دینی سازگاری نداشته و به همین علت، ضرورت ارائه و کار بست شیوه های ،هاف اخلاقی- انسانی در این عر صۀ بیش از گذشته رخ می نمایاند. هدف این مقاله کشف اصول و معیارهایی جهت مکانیزم تبلیغاتی است که علاوه بر کارآمدی، دارای اصول اخلاقی، انسانی و شرعی باشد.برای رسیدن به این هدف روشهای نوین تبلیغات با شیوه های تبلیغی امام علی(علیه السلام) مقایسه می گردد که این تطبیق ویژگی نوشتار حاضر محسوب می شود.
http://shared.hadith.net/AttachmentReader.aspx?k=1{@sp@}r54515a5011.pdf