قرضاوی , پسر , شیعه , سنی , سر دوراهی هک شدن !
قرضاوی
رئیس مجمع جهانی علمای مسلمان است , ولی اصلا رابطه خوبی با شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) ندارد , چون این اولین باری نبود که بر ضد مذهب شیعه ودولت ایران حرف میزند , ولی این بار تقریبا از بارهای قبلی تندتر وشدیدتر بود
پـسر
شیخ ماهر حمّود – أز علمای مشهور أهل تسنن لبنان – بعد أز سخنان قرضاوی که شیعه را متهم به بدعت گذار بودن کرد , وعلامه شیخ علی کورانی عاملی – أز علمای شیعه لبنان مقیم ایران – اعلام کردند که أو به دلیل شیعه شدن یکی أز نزدیکانش – که پسر أوست – این جبهه گیری هارا علیه شیعه اعلام وکلی تهمت ودروغ مطرح کرد !
یکی أز نکات قابل توجّه در این قضیه – شیعه شدن پسر قرضاوی – این است که پدرش یکی از مشهورترین علمای اهل تسنن است وارتباط وسیعی با علمای تکفیری وهابیت عربستان دارد – مثل دکتور سلمان بن فهد العوده و ..- , وبا این حال نتوانست مانع آن شود که پسرش به مذهب شیعه أهل بیت (علیهم السلام) منتقل شود , به این معنی که دلائل وبیاناتش نتوانست پسرش را قانع کند .
شیعه اهل بیت
خبری که شنیدیم چیز جدیدی نبود ؛ به دلیل آینکه خیلی در تاریخ وحاضر دیدیم و شنیدیم که علماء , بزرگان , شخصیات و مردم عادّی أز أدیان ومذاهب مختلف بعد أز اطّلاع وتحقیق پیرو مذهب شیعه أهل بیت (علیهم السلام) شدند .
یکی أز خصوصیات وممیزات مذهب شیعه أهل بیت (علیهم السلام) که همه میدانند این است که اصول اعتقاداتش را حتی أز کتب أهل تسنن هم اثبات میکند , واین یکی از ویژه گیهای این مذهب عظیم الشأن است ؛ برای مثال وتبرّک در ذکر أهل بیت وأمیر المؤمنین (علیهم السلام) که ذکرشان عبادت است , چند حدیث را در فضائل ومقامات آنان نقل میکنیم که نشان دهنده آن است که مستبصرین اشتباه نکردند :
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) :
ذکر علی عباده .
ذکر علی عبادت است .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
کنوز الحقائق : ۱/۱۳۴ البدایه والنهایه : ۷/۳۵۷
الجامع الصغیر : ۲/۱۹ السراج المنیر : ۲/۲۹۹
الصواعق المحرقه : ۷۴ الفتح الکبیر ۲/۱۲۰
الفردوس : ۲/۳۶۷ ترجمه الامام علی : ۲/۴۰۸
جواهر العقدین : ۲/۳۱۷ سبل الهدی والرشاد : ۱۱/۲۹۳
سمط النجوم العوالی : ۲/۵۰۴ فیض القدیر : ۳/۵۶۵
کنز العمال : ۶/۱۵۲ مناقب سیدنا علی : ۳۴
مناقب الخوارزمی : ۲ و ۲۶۱ مناقب ابن المغازلی : ۲۰۶
منتخب کنز العمال : ۵/۳۶ ینابیع المودّه : ۲۸۱ و ۳۱۲
و …. (۱)
خداوند در قرآن کریم میفرمایند :
( واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرّقوا ) آل عمران : ۱۰۳
به ریسمان خدا چنگ بزنید و متفرق نشوید .
قال الإمام جعفر الصّادق (علیه السلام) :
نحن حبل الله الذی قال : (واعتصموا بحبل الله ..) .
ما ریسمان خدا هستیم که فرمود : ( به ریسمان خدا چنگ بزنید …) .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
اسعاف الراغبین : ۱۰۹ جواهر العقدین : ۲/۹۶ و ۱۲۶
رشفه الصادی : ۲۴ شواهد التنزیل : ۱/۱۳۰ – ۱۳۱
الصواعق المحرقه : ۹۰ الکشف والبیان : ۲/ورقه ۱۷
مفتاح النجا : ورقه ۷ نور الابصار : ۱۱۲
ینابیع الموده : ۱۳۲ و ۳۲۷ و ۳۵۶
الدر المنثور : ۲/۶۰ چند روایت را درباره حدیث ثقلین نقل میکند به عنوان ریسمان خدا در آن آیه شریفه
و …
قرآن کریم میفرماید :
( إهدنا الصّراط المستقیم ) الفاتحه : ۶
خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن .
عن أبی بریده قال :
صراط محمّد وآله .
راه مستقیم راه و روش حضرت محمد وآهل بیت أوست .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
الکشف والبیان : ۱/ورقه۲۹ معالم التنزیل : ۱/۱۰
شواهد التنزیل : ۱/۵۷-۵۸ رشفه الصّادی : ۲۵ , ۷۰ .
و …
قرآن کریم میفرماید :
( وقفوهم إنّهم مسؤولون ) الصّافّات : ۲۴
متوقفشان کنید , باید أز آنها سؤال شود .
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) :
( وقفوهم إنّهم مسؤولون ) عن ولایه علیّ .
متوقفشان کنید , که أز ولایت وبیروی أز علی سؤالشان میکنند .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
الصّواعق المحرقه : ۸۹ النّعیم المقیم : ۴۸۱
تذکره خواصّ الأمّه : ۱۷ نظم درر السّمطین : ۱۰۹
رشفه الصّادی : ۲۴ روح المعانی : ۲۳/۷۴
شواهد التّنزیل : ۲/۱۰۶ فرائد السّمطین : ۱/باب ۱۴
کفایه الطّالب : ۱۲۰ مرآه الزّمان : ۴/ورقه ۲۰۷
مناقب سیّدنا علی : ۵۷ مناقب الخوارزمی : ۱۹۵
جواهر العقدین : ۲/۱۰۸ و ۲۲۵
ینابیع المودّه : ۱۳۱ – ۱۳۲ و ۲۸۲ و ۳۲۴ و ۳۵۴
و …
قرآن کریم میفرماید :
( إن الذین آمنوا وعملوا الصّالحات أولئک هم خیر البریّه ) البیّنه : ۷
کسانی که ایمان آوردند وعمل صالح انجام دادند آنها بهترین خلق هستند .
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) :
یا علی هو أنت وشیعتک تأتون یوم القیامه راضین مرضیّین .
یا علی , مخاطب آیه تو هستی وشیعیانت , روز قیامت می آیید در حالی که راضی وخوشحال هستید .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
الدرّ المنثور : ۶/۳۷۹ الإشاعه لأشراط السّاعه : ۴۲
الصّواعق المحرقه : ۹۶ الفصول المهمّه : ۱۰۷
المحرّر الوجیز : ۵/۵۰۸ النّعیم المقیم : ۴۸۱
تذکره خواصّ الأمّه : ۱۸ ترجمه الإمام علی : ۲/۴۴۲
جامع البیان للطّبری : ۳۰/۲۶۵ جواهر العقدین : ۲/۱۷۸
ذخائر العقبی : ۹۶ فتح القدیر : ۵/۴۶۴
شواهد التنزیل : ۲/۳۵۶ – ۳۶۶ فرائد السّمطین : ۱/ب ۳۱
کفایه الطّالب : ۱۱۸ – ۱۲۰ کنوز الحقائق : ۲/۱۹۳
مرآه الزّمان : ۴/ورقه ۲۰۸ مفتاح النّجا : ورقه ۴۵
مناقب الخوارزمی : ۶۲ و ۱۸۷ نظم درر السّمطین : ۹۲
نور الأبصار : ۷۸ و ۱۱۲ ینابیع المودّه : ۳۲۳ و ۳۶۱
و …
قال رسول الله (صلی الله علیه وآله) :
إنی تارک فیکم ما إن تمسکتم به لن تضلو , کتاب الله وعترتی أهل بیتی .
من بین شما چیزی را میگذارم که اگر به آن تمسّک کنید گمراه نمیشوید , کتاب خدا وعترتم أهل بیت .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
صحیح مسلم : ۴/۱۸۷۳ , چاپ : عیسی البابی ؛ مصر , ۱۳۷۴ هـ
صحیح الترمذی : ۵/۶۲۲ – ۶۶۳ المستدرک : ۳/۱۰۹-۱۱۰ و ۱۴۸
کفایه الطالب : ۱۲ و ۲۴ و ۱۳۰ أسد الغابه : ۲/۱۲ , ۳/۱۴۷
أنساب الاشراف : ۲/۱۱۱ الاعتقاد للبیهقی : ۳۲۵
الالمام بالاعلام : ۳/۱۵۴ الخصائص الکبری : ۲/۲۶۶
البدایه والنهایه : ۵/۲۰۹ , ۷/۳۴۹ التدوین : ۲/۲۶۶ , ۳/۴۶۵
الحدائق لابن الجوزی : ۱/۳۹۷ الدر المنثور : ۲/۶۰ , ۶/۷
الدر النثیر : ۱/۱۳۱ مادّه : ثقل الجامع الصغیر : ۱/۶۴ و ۱۰۴
السنن الکبری للنسائی : ۵/۴۶ و۵۱ السیره النبویه للحلبی : ۳/۳۰۸
الصواعق المحرقه : ۷۵ و ۸۹ و ۱۳۶ الطبقات الکبری : ۲/۱۹۴
الکشف والبیان : ج۲/ورقه ۱۷ الفردوس : ۱/۹۸
المصنف لابن ابی شیبه : ۶/۱۳۳ المعجم الصغیر : ۱/۱۳۱ و ۱۳۵
المعجم الاوسط : ۳/۳۷۴ , ۴/۳۳ تاج العروس : ۷/۳۴۵ مادّه : ثقل
تحفه الاحوذی : ۱۰/۲۸۷ – ۲۹۰ تاریخ بغداد : ۸/۴۴۲
تفسیر القرآن العظیم : ۳/۴۸۶ , ۴/۱۱۳ تذکره خواص الامه : ۳۲۲
تهذیب الاسماء واللغات : ۱/۱۵۹ و ۳۴۷ تفسیر المنار : ۶/۴۶۵
جامع الاصول : ۱/۲۸۷ , ۱۰/۱۰۲ – ۱۰۳ حلیه الاولیاء : ۱/۳۵۵ , ۹/۶۴
روح المعانی : ۴/۱۷ , ۶/۱۷۳ , ۲۲/۱۵ صحیح ابن خزیمه : ۴/۶۲
مسند ابو یعلی : ۲/۲۹۷ و ۳۰۳ و ۳۷۶
السیره النبویه لزینی دحلان : ۳/۳۶۶ – ۳۶۷
السنه لابن ابی عاصم : ۲/۳۵۱ و۶۴۳ – ۶۴۴
جواهر العقدین : ۲/۲۷ – ۲۸ و ۷۲ – ۷۳ و ۷۷
السنن الکبری للبیهقی : ۲/۱۴۸ , ۷/۳۰ , ۱۰/۱۱۳
فرائد السمطین : ۲/ب ۳۳ و ۴۲ و ۴۵ و۵۳ و۶۱ – ۶۳
فضائل الصحابه : ۲/۵۷۲ و ۵۸۵ , ۶۰۳ و ۷۷۹ و ۷۸۶
لسان العرب : ۴/۵۳۸ , ۱۱/۸۸ و ۱۳۷ مادّه : ثقل , حبل , عتره
مسند أحمد : ۳/۱۴ و ۱۷ و۲۶ و۵۹ , ۴/۳۶۶ و ۳۷۱ , ۵/۱۸۱ – ۱۸۲
المعجم الکبیر : ۳/۶۲ – ۶۵ و ۲۰۰ , ۵/۱۷۰ – ۱۷۱ و ۱۹۰ و ۲۰۵ – ۲۰۶ و ۲۱۰
کنز العمال : ۱/۴۴ – ۴۵ و ۴۷ – ۴۸ و ۹۶ – ۹۸ , ۳/۶۱ , ۶/۳۹۰ , ۷/۱۰۲ و ۲۵۵
و ….
همین حدیث با صراحت أهل بیت (علیهم السلام) را مساوی و عدل قرآن میداند , وهمین حدیث یکی از دلایل عصمت أهل بیت (علیهم السلام) است .
أهل سنت خلفاء ؛
برادران عزیز أهل تسنن پیرو خلفاء هستند , ولی چون که خلفاء نه معصومند ونه از ناحیه علمی به اهل بیت (علیهم السلام) میرسند , اولی این است که با دیدن حقایق وبررسی های بیشتر أز أمیر المؤمنین علی وأهل بیت (علیهم السلام) پیروی کرد .
برای مثال چند روایت مختصر را نقل میکنیم ؛
خود خلیفه أول أبوبکر میگفت :
ولیت علیکم ولست بخیرکم .
من والی وولیّ أمر شما شدم ولی بهترین شما نیستم .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
الامامه والسیاسه : ۱/۲ دعائم الاسلام : ۱/۸۵
تاریخ الطبری : ۳/۲۲۴ الصواعق المحرقه : ۷
الرسائل العثمانیه للجاحظ : ۱/۲۹۲ سبل الهدی والرشاد : ۱۲/۳۱۵
أنساب الاشراف : ۲/۲۶۴ و ۲۷۳ – ۲۷۴
شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید : ۲/۸ و ۵۰ , ۱۷/۱۱۰ به نقل از ابوبکر جوهری در کتاب ” السقیفه “
و …
قبل أز فوتش هم میگفت :
أما إنی لا آسی علی شیء إلا علی ثلاث فعلتهن ، وثلاث لم أفعلهن ، وثلاث وددت أنی سألت رسول الله صلی الله علیه وسلم عنهن : وددت أنی لم أکن کشفت بیت فاطمه وأن أغلق علی الحرب .
من به چیزی تأسف نمی خورم ، مگر بر سه چیز که انجام دادم و سه چیزی که انجام ندادم و سه چیزی که کاش از رسول خدا (صلی الله علیه وآله) می پرسیدم : دوست داشتم خانه فاطمه را هتک حرمت نمی کردم هر چند برای جنگ بسته شده شود … .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
تاریخ الاسلام : ۳/۱۱۸ تاریخ ابن عساکر : ۳۰/۴۲۲
المعجم الکبیر : ۱/۶۲ مجمع الزوائد : ۵/۲۰۲ – ۲۰۳
مروج الذهب : ۱/۲۹۰ میزان الاعتدال : ۳/۱۰۹
لسان المیزان : ۴/۱۸۹ کنز العمال : ۵/۶۳۱
الامامه والسیاسه : ۱/۲۴ تحقیق زینی
شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید : ۲/۴۶ – ۴۷
تاریخ طبری : ۲/۶۱۹ , ۳/۴۳۰ چاپ دار المعارف – مصر
و …
خلیفه دوّم عمر بن الخطاب بارها وبارها میگفت :
لولا علی لهلک عمر .
اگر علی نبود من هلاک میشدم .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
طبقات ابن سعد : ۲/۳۳۹ فیض القدیر : ۴/۳۵۷
الریاض النضره : ۲/۱۹۶ ذخائر العقبی : ۸۰
مطالب السؤول : ۱۳ مناقب الخوارزمی : ۴۸
فرائد السمطین : ۱/۴۴۷ جاب بیروت بنابیع الموده : ۱/۸۰
کفایه الطالب : ۲۲۷ سنن البیهقی : ۷/۴۴۲
مختصر جامع العلم : ۱۵۰ الدر المنثور : ۱/۲۲۸
شرح الجامع الصغیر : ۴۱۷ جواهر المطالب : ۱/۲۹۶
اسد الغابه : ۴/۲۲ الفصول المهمه : ۱۸
تهذیب التهذیب : ۷/۳۳۸ الاستیعاب : ۳/۲۰۶ جاب بیروت
نظم درر السمطین : ۱۳۰ مناقب العشره للنقشبندی : ۲۴
تفریح الاحباب : ۳۲۵ مناقب سیدنا علی للعینی : ۴۶
وسیله المآل : ۱۲۷ الصواعق المحرقه : ۷۶
علی امام المتقین للشرقاوی : ۱/۱۰۰ – ۱۰۱
شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید : ۱/۱۹۴
و …
عبد الله بن عمر درباره پدرش میگوید :
تَعلم عُمَر سوره البقره فی اثنَتی عشره سنه فلما ختمها نحر جزورا .
عمر سوره ی بقره را در دوازده سال ! یاد گرفت و چون ختمش نمود ، شتری قربانی کرد .
منابع أز کتب برادران أهل تسنن :
تفسیر القرطبی : ۱/۳۴ و ۴۰ سیره عمر لابن الجوزی : ۱۶۵
الدر المنثور : ۱/۲۱ طبقات ابن سعد : ۴/۱۲۱
تهذیب سیر اعلام النبلاء : ۱/۳۵
شرح نهج البلاغه لابن ابی الحدید : ۳/۱۱۱
و …
با این مطالب وغیره واضح میشود که أولویت تمسّک به أهل بیت (علیهم السلام) است , ونجات در آخرت بدون ولایت آنها وبراءت أز عدوّشان امکان پذیر نمیباشد .
میتوانید در این رابطه به لینک زیر هم مراجعه کنید ؛
http://valiasr-aj.com/fa/page.php? bank=maghalat&id=112
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=2143
وحدت اسلامی
بعضی ها به اشتباه فکر میکنند که ” وحدت اسلامی ” یعنی دست برداشتن أز اصول اعتقادی مذهب , ولی کاملا واضح است که این صحیح نیست و دور از اندیشه های امام ومراجع بزرکوار است .
حضرت آیت الله سبحانی میفرمایند :
(متن عربی است واین ترجمه خراب از من است) :
نویسنده (یعنی خود آقای سبحانی) با اینکه به منطق شیعه اعتقاد دارد ودفاع همیشه گی را از حقوق اهل بیت (علیهم السلام) لازم میداند ؛ اعتقاد دارد که تقریب بین مذاهب مهم است .
فی بلد الذکریات (در سرزمین خاطره ها) ترجمه : تحسین البدری : ص ۱۲ , چاپ اعتماد ۱۴۲۳ هـ در صفحات : ۷ – ۱۲ :
آیت الله سبحانی خیلی درباره دروغ ها وظلمهائی که به شیعه میشود سخن میگویند .
در ص ۱۱ :
ذکر میکنند که یکی از کتاب های ضد شیعی را با تیتراژ ۲ میلیونی !! در مرکز سودان , وبا تیتراژ ۶ میلیونی در اطراف آن منتشر کردند !! .
وهمچنین سخنان آیت الله دکتر سید محمد حسینی قزوینی :
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=salam&id=11
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=sokhan&id=21
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=maghalat&id=42
واینجا سخنان چندین نفر از مراجع ورهبری تا بزرگان را میتوانید ببینید با اسناد ومدارک :
http://valiasr-aj.com/fa/page.php? bank=maghalat&id=116
http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=87071202
هکرها
بعد أز حرفهای تندی که قرضاوی گفت ومشکلاتی که به وجود آورد وتهمت های ناروائی که به شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) زد , مجموعه ای از متعصبین وجاهلین وهابیت اقدام به هک کردن سایتهای برخی از مراجع , علماء و مؤسسات کردند ؛ که همین نشانکر بغض وکینه آنان به شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) میباشد وقوی بودن منطق این مذهب شریف مظلوم را ثابت میکند , والبته این کارشان بی جواب نماند .
سر دوراهی هک شدن !
برخی میگویند که استبصار پسر قرضاوی میتواند اثر زیادی در جوامع دیگر مذاهب داشته باشد , از ناحیه کلّی موافقم ولی همانطور که خیلی از متعصبین دیدند در طول تاریخ علمایشان وعوامشان و .. دین یا مذهب خود را عوض کردند وبه مذهب اهل بیت (علیهم السلام) گرایش پیدا کردند و لی آنها شیعه نشدند ؛ اینها عم عبرت نخواهند گرفت .
و در آخر این کلمات مؤثر
حضرت آیه الله العظمی شیخ حسین وحید خراسانی (دام ظله) را میخوانیم :
ای مردم ایران ! ای کسانی که رهین بعثت پیامبرید ! چه سنی و چه شیعه ، همه باید اجر رسالت را بدهند .
قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّهَ فِی الْقُرْبی . الشوری / ۲۳ .
روز سوم جمادی الثانیه ، برای این که اجر رسالت داده بشود ، به اقرب خاتم انبیاء اظهار مودت بشود ، باید مملکت یک پارچه یا زهراء بشود .
آن جنازه ای که آن گونه زیر خاک رفت ، باید آن روز هر کس دل به علی بن أبی طالب (علیه السلام) دارد آن چه در توان دارد ، انجام دهد .
این وظیفه شعائر فاطمیه است . تضعیف شعائر فاطمیه تضعیف مذهب است . سبک شمردن فاطمیه ، استخاف به امیر المؤمنین (علیه السلام) است . کوتاهی و تقصیر به حق خاتم النبیین (صلی الله علیه وآله وسلّم) است .
خلاصه کلام : صاحب عصر ، ولی وقت و امام زمان ، از شما انتظار دارد که برای آن بازوی ورم کرده ، آن پهلوی شکسته ، آن قبر مخفی و آن جنازه نیمه شب دفن شده ، آن چه در قدرت دارید کار کنید .
http://valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=notepad&id=56
——————————————————
(۱) – برای اطلاع از اسامی مؤلفین کتب ذکر شده در أحادیث فضائل وسال چاپ ونشر مراجعه کنید : الکشاف المنتقی لفضائل علی المرتضی , کاظم عبود الفتلاوی : ص ۴۸۶ – ۵۱۰ چاپ اول ۲۰۰۵ م