سیر اخلاق و معنویت

دانلود متن کامل عربی و ترجمه فارسی کتاب جهاد با نفس، توصیه آیت الله بهجت (ره)

کتاب «جهاد با نفس» ترجمه کتاب «جهاد النفس» در مجموعه گرانسنگ حدیثی «وسائل الشیعه» حاصل زحمات شیخ حر عاملی(ره) می باشد که به نقل روایات معصومین (علیهم السلام) پرداخته است.

این کتاب در ۱۰۱ باب مجزا تدوین شده و از آنجا که ترجمه فارسی کتاب جهت استفاده عامه مردم است، لذا از ذکر سلسله سند احادیث خودداری شده است.

مهم ترین ویژگی این کتاب عنوان بندی و فصل بندی روایات است که رجوع به آن ها را سهل و آسان می کند.

از دیگر ویژگی های کتاب این است که احادیث در یک طرف و ترجمه آن ها دقیقاً در طرف مقابل آورده شده به گونه ای که به ندرت ترجمه کلمه ای از حدیثی در صفحه بعد جای گرفته است.

«وجوب توکل به خدا و سپردن امور به او»، «وجوب خودداری از حرام ها»، «وجوب به انصاف رفتار کردن با مردم اگرچه به ضرر خود باشد»، «تحریم بداخلاقی» و. .. از جمله عناوین احادیث کتاب جهاد با نفس است.

بسیاری از علمای بزرگوار اخلاق مطالعه و عمل به احادیث این کتاب را توصیه کرده اند از جمله حضرت «آیت الله محمدتقی بهجت» در رهنمودی پیرامون کتاب جهاد با نفس فرموده اند: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه را مطالعه نموده و سعی نمایید به آن عمل کنید. بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده اید مانند دارویی که انسان مصرف می کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می کند.»

 

دانلود متن کامل عربی بدون اعراب و ترجمه فارسی کتاب جهاد با نفس، توصیه آیت الله بهجت (ره)

دانلود متن کامل عربی با اعراب و ترجمه فارسی

 

[download id=”9660″]

 

 

مدیریت سایت

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است. 

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x