مطالعات متفرقه (خارج از سیر مطالعاتی)

نقش و کارکرد روایات تفسیری معصومان با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی‌

دانشیار دانشگاه قم
چکیده:   (۳۹۴۹ مشاهده)
نوشتار پیش ‌رو، با عنوان «نقش و کارکرد روایات تفسیری معصومانx» در صدد آن است تا ضمن شناسایی گونه‌ها و کاربردهای متنوع روایات تفسیری، مهم‌ترین کارکردهای آن‌ها را ـ با ارائه برخی نمونه‌هاـ در فهم و تفسیر آیات قرآنی با تأکید بر دیدگاه‌ها، مبانی، روش و گرایش تفسیری علامه طباطبایی‌ تبیین و بررسی کند. پرسش کلیدی و اساسی مقاله، این است که آیا همه روایات موجود در تفاسیر، روایات تفسیری شناخته شده، در فهم مفاد آیات قرآنی، نقش و کارکردی یکسان ایفا می‌کنند؟
واژه‌های کلیدی: تفسیر مأثور، روایات تفسیری، روش تفسیر نقلی، پیامبر اکرم۲، اهل بیت، المیزان، علامه طباطبایی.
دیاری بیدگلی محمد تقی. نقش و کارکرد روایات تفسیری معصومان با تأکید بر دیدگاه علامه طباطبایی‌. حدیث پژوهی. ۱۳۹۰; ۰ (۵) :۴۳-۶۸

URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-۱-۴۹-fa.html

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x