مطالعات متفرقه (خارج از سیر مطالعاتی)

نقد شیوه‏ های تبلیغ و اطلاع ‏رسانی عصر مدرنیته برپایه سیره تبلیغی امام علی علیه السلام

نویسنده : سید محمدجواد حسینی فالحی
علی شیرخانی
مقصود رنجبر

چکیده :

تبلیغ، فرآیند انتقال پیام از سوی فرستنده آن، باهدف تأثیرگذاری و اقناع مخاطب است. در تبلیغات مدرن امروزی، کاربرد شیوه ها و ا ستفاده از ابزارها، تنو ّع افسار گسیخته ای پیدا کرده. و جبر و تحمیل پیام، جایگزین اختیار مخاطبان در پذیرش آن شده است. این وضعیت با آموزه های دینی سازگاری نداشته و به همین علت، ضرورت ارائه و کار بست شیوه های ،هاف اخلاقی- انسانی در این عر صۀ بیش از گذشته رخ می نمایاند. هدف این مقاله کشف اصول و معیارهایی جهت مکانیزم تبلیغاتی است که علاوه بر کارآمدی، دارای اصول اخلاقی، انسانی و شرعی باشد.برای رسیدن به این هدف روشهای نوین تبلیغات با شیوه های تبلیغی امام علی(علیه السلام) مقایسه می گردد که این تطبیق ویژگی نوشتار حاضر محسوب می شود.

کلیدواژگان : معیار تبلیغات، مخاطب، تبلیغ، فریب،سلطه، حق گروی، سیر امام علی علیه السلام
http://shared.hadith.net/AttachmentReader.aspx?k=1{@sp@}r54515a5011.pdf

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x