سیر حجابسیر زن و الهیات جنسیت

راهکارهای عملی حجاب و عفاف با تاکید بر سیره حضرت زهرا علیها السلام

نقش و رسالت زن مجموعه ای پنج جلدی و کامل‌ترین و جامع‌ترین اثری است که از دیدگاه‌ها و نظرات رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره زنان و ابعاد مختلف و مسائل مرتبط به این حوزه -توسط انتشارات انقلاب اسلامی- در چهار نوبت به چاپ رسیده است. 

این انتشارات به منظور سهولت دسترسی علاقه‌مندان به این مجموعه، نسخه‌الکترونیکی آن را به صورت رایگان در اینترنت منتشر کرده است. 

عناوین این مجموعه به ترتیب عبارت‌اند از؛ عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی، الگوی زن، زن و خانواده، جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدّد و عرصه‌های حضور اجتماعی زن. مطالعه این اثر علاوه بر آشنایی مخاطب و خوانندگان محترم با نظرات دقیق اسلام در حوزه‌های گوناگون مرتبط به زنان می‌تواند راهگشایی برای رفع بسیاری از مشکلات در زندگی خانواده‌ها و بانوان محترم و کم و کیف حضور اجتماعی مناسب و همراه با عزّت آنان باشد.

برای دانلود روی عناوین زیر کلیک کنید.
– عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی
– الگوی زن
– زن و خانواده
– جایگاه و مسائل زنان در اسلام و تجدد
– عرصه‌های حضور اجتماعی زن

در ادامه مطلب به معرفی کوتاهی از جلدهای مختلف این کتاب می پردازیم و پس از راهنمای تهیه و لینک های کمکی دانلود کتاب قرار دارد .

جلد اول کتاب نقش و رسالت زن | عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی

پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بی‌بندوباری، و روش برخورد با بی‌بندوباری ارائه گردد. در بخشی از جلد اول این کتاب با عنوان «مقابله قاطع با بی احترامی نسبت به حجاب در دانشگاه‌ها» این بخش از بیانات رهبر انقلاب آمده است: «محیط دانشگاه ها بسیار مهم است. در محیط دانشگاه ها خانم های دانشجو و استاد باید سعی کنند همین روحیه و فرهنگ اسلامی را ترویج کنند. اگر کسانی خدای ناکرده در دانشگاه های کشور هستند که نسبت به حجاب اسلامی و زنان و دانشجویان دختر مسلمان بی احترامی میکنند، به آنها اجازه ندهید افکار فاسد خود را منتشر کنند. محیط دانشگاه باید محیط اسلامی باشد. باید محیطی برای رشد انسان و زن اسلامی باشد.»

جلد دوم  کتاب نقش و رسالت زن | . الگوی زن

ضرورت ارائهٔ الگوی صحیح در حیات انسانی، فاطمهٔ زهراسلام‌الله‌علیها الگوی جامع زن و حیات انسانی، حضرت فاطمهٔ زهراسلام‌الله‌علیها وعرصهٔ خانوادگی، عرصهٔ مجاهدهٔ سیاسی و اجتماعی، عرصهٔ معرفتی عرفانی، عرصهٔ عبادی، عظمت و کمالات، الگوی عاشورایی زن، الگوهای قرآنی زن، الگو شدن زن مسلمان ایرانی دسته‌بندی و ارائه گردد.

جلد سوم  کتاب نقش و رسالت زن | زن و خانواده

در کتاب نقش و رسالت زن ، با ارائهٔ موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیت و ریشه‌یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشهٔ اسلامی، می‌توان با ریشه‌یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

جلد چهارم کتاب نقش و رسالت زن | جایگاه و مسائل زنان در فرهنگ اسلام و تجدد

در این کتاب، با ارائهٔ موضوعی و عنوانی بیانات مقام معظّم رهبری، در سه فصل، اهمیت و ریشه‌یابی مسائل زنان، زن در فرهنگ غرب، منزلت و جایگاه زن در اندیشهٔ اسلامی، میتوان با ریشه‌یابی مسائل زنان، تفاوت نگاه غرب و نگاه اسلام را در موضوع زن بازشناسی کرد.

جلد پنجم کتاب نقش و رسالت زن | عرصه‌های حضور اجتماعی زن

با توجّه به نگاه هدفمند مقام معظّم رهبری مدّظلّه‌العالی به مسائل زنان با وجود رویکرد تمدن‌گرایی اسلامی که ایشان دارند؛ ضروری است که خطوط معیارهای اسلامی متناسب با شرایط زمان ومکان در زمینهٔ حضور اجتماعی زن از دیدگاه معظّمٌ‌له جمع‌بندی گردد. این بیانات در سه فصل با عناوین: جایگاه اجتماعی زنان، تعلیم وتربیت زنان و نقش زن در انقلاب اسلامی، تدوین شده و در تمامی این زمینه‌ها سعی شده است آرای مقام معظّم رهبری(مدّظلّه‌العالی) به صورت دقیق استخراج و با عنوانگذاری مناسب سیر منطقی موضوعات بگونهای ارائه گردد که پاسخگوی مشکلات و نیازهای امروز باشد.

در استخراج، گردآوری و دسته‌بندی سخنان معظّمٌ‌له و ارائهٔ آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانی‌ها و پیام‌های ایشان دربارهٔ زنان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا سال۱۳۹۲ حتّی سخنانی که رسانه‌ای نشده است ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبهٔ عقد به جوانان داشته‌اند ـ مورد بررسی قرار گرفته است.

مجموعه پنج جلدی کتاب نقش و رسالت زن که به کوشش دکتر امیرحسین بانکی پور و همکارانش تهیه شده است تازه‌ترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی است. علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوهٔ تهیه کتاب فوق می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۳۵۴۸ و ۶۶۴۸۳۶۹۵ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.book-khamenei.ir مراجعه نمایید. هم چنین می توانید از سایت پاتوق کتاب فردا خرید کنید

لینک های کمکی برای دانلود:‌

دانلود رایگان کتاب نقش و رسالت زن به صورت فایل پی دی اف ( PDF )

حجم هر فایل تقریبا یک مگابایت

دانلود جلد اول

دانلود جلد دوم

دانلود جلد سوم

دانلود جلد چهارم

دانلود جلد پنجم

مدیریت سایت

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است. 

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x