سیر حدیث شناسی

کتاب سیری در صحیحین

سیری در صحیحین

نویسنده: محمد صادق نجمی

این کتاب بررسی دو کتاب و مدرک مهم اهل سنت: صحیح بخاری و صحیح مسلم می باشد.

الصحیح (تالیف محمد بن اسماعیل بخاری/ متولد ۱۹۶ق) و نیز کتاب دیگری با همین نام الصحیح (تالیف محمد بن مسلم نیشابوری/ متولد ۲۰۶ ق) دو کتاب بسیار مهم حدیثی در میان همه مذاهب اهل سنت است.
آنان در واقع فقط احادیث شش کتاب (صحاح سته) را معتبر می دانند که از آن میان، صحیح مسلم و صحیح بخاری، اعتبار بیشتری دارند؛ به طوری که هرکس از مطالب این دو کتاب آگاه باشد همه اعتقادات اهل سنت را درخواهد یافت.
بی تردید، احادیث صحیحی در این دو کتاب، موجود است، اما روایت های فراوانی نیز هست که با اصول مسلم قرآنی و نیز احادیث صحیح دیگر در تضاد است. پژوهش حاضر در یک نقد منصفانه و با مطالعه ای همه جانبه، نقاط ضعف این دو کتاب را نمایانده است.
متن رایگان این کتاب در فضای مجازی وجود ندارد.
 

مدیریت سایت

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است. 

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x