مطالعات متفرقه (خارج از سیر مطالعاتی)

مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه

عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه اصفهان
چکیده:   (۳۲۷۰ مشاهده)
در این نوشتار، با بازخوانی مفهوم تصویر نزد قدما و معاصران، مؤلفه های تصویر هنری در اندرزنامه جاودانه امیرالمؤمنین  به امام حسن بررسی، و به برخی تفاوت ها و مزیت های تصویرهای این اندرزنامه با تصویرهای شعری اشاره شده است. همچنین در پرتو دیدگاه های صاحب نظران نقد و بلاغت جدید، پاره ای از مصادیق این مؤلفه ها در اندرزنامه مذکور تحلیل شده است تا تمایزهای تصویرگری نهج البلاغه با دیگر آثار، بهتر باز شناسانده شود.
واژه‌های کلیدی: نهج البلاغه، نامه سی و یک، اندرزنامه، تصویر هنری، واقعیت هنری.
خاقانی محمد، عباس زاده حمید. مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه. حدیث پژوهی. ۱۳۹۰; ۰ (۵) :۲۴۷-۲۷۲

URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-۱-۵۶-fa.html

برچسب ها
نمایش بیشتر

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن