سیر بهائیتسیر راهنمای مقایسه ای ایمان

دانلود متن کامل کتاب «چرا مسلمان شدم» از مهناز رئوفی

کتاب چرا مسلمان شدم، خاطرات بانوی مستبصری است که از بهائیت به تشیع راه یافته و در این اثر ارزشمند به بازگویی خاطرات خود می پردازد. 

کتاب چرا مسلمان شدم

 این کتاب سرگذشت خانم مهناز رئوفی بانویی بهایی که شیعه شده .در وصف گرایشش به دین شریف اسلام چنین میگوید:

قریب ۲۵ سال از عمر خود را داخل تشکیلاتی محدود و مسدود در عین حال مستبد و با نفوذ گذراندم. تشکیلاتی که از عناصر و عمال خویش در قالب دینداری و خدمت بهره کشی کرده و به آنان مجال اندیشه و مطالعه و نمی دادند. کودکان را پیش از دبستان چنان آموزش می دادند که از همان ابتدا بذر نفرت و کدررت نسبت به اسلام در قلب آنان جوانه میزد و سبب می گشت تا آنها دنیا را همان پیله محدود بهائیت ببینند.

من از آنان جوانانی بودم که راه هرگونه پیشرفت علمی و معنوی به رویم بسته بود و آموخته بودم خود را فدای اهداف تشکیلاتی نمایم.

برای رهایی از آن همه خفقان به هنرپناه بردم. خود را غرق شعر و موسیقی نمودم گرچه مرا به حقیقت نمی رساند اما از غرق شدن بیشتر در تعلیمات کاذب تشکیلات دور می کرد. از طرف تشکیلات سرپرستی گروه سرود و تشکیل هیئت موسیقی و تعلیم ساز را عهده دار شدم.

خلاء معنوی شاید سبب شد در صدد تحریر رمانی برآمدم. قصه ساده زیستی روستائیان مسلمان. همان هایی که محبت و اخلاصشان در سایه ایمانی عمیق بود. موضوع رمان من، داستان زندگی روستائیان مسلمان بود؛ باید تا اندازه ای با اسلام آشنا می شدم. تصمیم به مطالعه کتب اسلامی گرفتم. از آن همه کوچک جلوه دادن اسلام متعجب می شدم چرا که بهائیت معتقد به حقانیت اسلام بود ولی آن را نسخ شده می پنداشت. برای به ثمر رساندن کتابم به مطالعه کتابهای گرانبهای شهید استاد مرتضی مطهری و همچنین آیت الله دستغیب و نیز کتاب های پر بار آقای سبحانی پرداختم.

متوجه شدم بهائیت نه تنها حرف تازه ای ندارد بلکه تیشه بر ریشه اسلام وارد می کند. متوجه شدم زیباترین جملات فارسی و عربی را که با نام خود به خورد ما داده بودند از بیانات شیرین ائمه اطهار علیهم السلام است.

پس ا ز ادعای صاحب زمانی «باب» و «بها» جنگ جهانی دوم رخ داد و با سلاح های اتمی میلیونها نفر قربانی شدند و هیچ عدل و قسطی در جهان حاکم نشد. در هر کتابی که مطالعه می کردم به احادیثی در ارتباط با ظهور مبارک ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بر می خوردم که هیچ مناسبتی با قیام «باب» و «بها» نداشت. دیدن خوابی مرا بیشتر به فکر فرو برد و به قرآن مجید نزدیک نمود. متوجه شدم در کتاب خدا نیز درباره قیامت و روز رستاخیز مباحثی وجود دارد که هیچ جای تفسیر و تاویل ندارد . شکی نیست که آن روز بزرگ هنوز رخ نداده پس با کدام سند و منطق می توان گفت که منظور از آن روز بزرگ یک روز عادی است که یک فرد عادی ادعای مهدویت و سپس نبوت کرده که دوران نبوتش هم فقط ۹ سال طول کشیده؟

از اینکه خداوند برمن نظر لطف و عنایتی بی اندازه داشته و مرا از ورطه هولناک فنا و نیستی نجات داده در پوست خود نمی گنجیدم، مسلمان شدم. طرد شدن از سمت پدر و مادر برایم سخت بود اما سختی در راه خدا ارزش داشت با توکل بر خدا نامه ای برای همسرم نوشتم امکان آن وجود داشت که با آن همه عشق و علاقه جدایی تلخ بین ما رخ دهد. برای بیداری اش از هر آنچه در توان داشتم استعانت جستم. خدا را شکر او چنان مسلمان شد که گویی سالها پیش از من مسلمان شده. هم پیمان شدیم که در راه هدایت با تمام توان گام برداریم شاید که پروردگار یاری کند و عده ای از منجلاب گمراهی نجات یابند.

مشخصات کتاب: 
عنوان و نام پدیدآور : چرا مسلمان شدم (سخنی با بهائیان / نویسنده مهناز رئوفی مشخصات نشر : همدان نور علم ۱۳۷۸٫

توصیه می کنیم نسخه اصلی کتاب را خریداری کنید اما پیوند متن کامل پی دی اف این کتاب ارزشمند را نیز در اینجا قرار می دهیم:

 دانلود متن کامل کتاب «چرا مسلمان شدم» تالیف خانم مهناز رئوفی 

لینک کمکی دوم برای دانلود متن کامل پی دی اف کتاب چرا مسلمان شدم.

لینک کمکی سوم برای دانلود متن کامل کتاب چرا مسلمان شدم، اثر مهناز رئوفی در نقد بهائیت

دانلود فیلم معرفی کتاب چرا مسلمان شدم

 

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظر
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شکری

سلام این هم دانلود نمیشه که

مدیریت سایت

سلام خدا بر شما. با تشکر از گزارش خرابی لینک، لینک ها به روز رسانی و اصلاح شدند. الان می تونین دانلود کنین.

دکمه بازگشت به بالا
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x