سیر پیامبر اعظم ص

معرفی کتاب : رمان آنک آن یتیم نظر کرده

نویسنده: رضا رهگذر

انتشارات: سوره مهر

تعداد صفحات: ۶۳۰

زمان تخمینی مطالعه: ۳۱ ساعت

معرفی: علاوه بر تبیین ضرورت آشنایی علمی با سیرۀ پیامبر گرامی اسلام (ص) و همچنین مطالعه در زمینه تاریخ عملی زندگی ایشان، لازم است کتبی برای مخاطبان عام که علاقه مند به خواندن داستان و رمان هستند، تألیف گردد. شیوه داستانی و انتقال مفاهیم از این طریق جزو سنت های الهی است که نمود بارز آن را در داستان های قرآنی می بینیم، بنابراین کتبی که به دست هنرمندان داستان پرداز در زمینه زندگی پیغمبر اکرم (ص) نگاشته شده اند بسیار با ارزشند. از جمله این آثار، رمان تحسین شده «آنک آن یتیم نظر کرده» است که به قلم رضا رهگذر و توسط انتشارات سوره مهر راهی بازار کتاب شده است.

داستان از اندکی پیش از تولد پیامبر اکرم (ص) آغاز شده و ماجرای زندگی آن حضرت را تا پایان هجرت عده ای از مسلمانان به حبشه در بر می‌گیرد. نثر کتاب به فارسی دری نزدیک‌ شده و خیلی جاها، نویسنده سعی کرده از واژه های کاملاً فارسی استفاده کند. استفاده از این شیوه نگارش به القای حس تاریخی به خواننده یاری می‌رساند. لحن شاعرانه در عین وفاداری به حقایق تاریخی و بهره گیری از کتب سیره ای معتبر ویژگی ممتاز این اثر است که جوایز بسیاری را در دو قالب نوجوانان و بزرگسالان به خود اختصاص داده است.

این کتاب به زبان های عربی، انگلیسی، اردو و ترکی استانبولی نیز ترجمه شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

دانلود فایل کتاب (غیر رایگان):

goo.gl/zgpwWm

goo.gl/2nwWEm

خرید اینترنتی:

goo.gl/ngMrTL

شبکه بین المللی مطالعات ادیان

اینفورس (شبکه بین المللی مطالعات ادیان)،‌ بخشی از یک مجموعه فعالیت های فرهنگی است که توسط یک گروه جهادی مجازی انجام می شود. این گروه  بدون مرز، متشکل از اساتید، طلاب، دانشجویان و کلیه داوطلبان باایمان و دغدغه مندی است که علاقمند به فعالیت علمی جهادی در عرصه جنگ نرم هستند. شما هم می توانید یکی از اعضای این گروه باشید(اینجا کلیک کنید). فعالیت های سایت زیر نظر سید محمد رضا طباطبایی، مدرس ادیان و کارشناس صدا و سیماست. موضوعات سایت نیز در زمینه سیر مطالعاتی با رویکرد تقویت بنیه های اعتقادی و پاسخ به شبهات است.

0 0 رای ها
شما هم امتیاز بدهید..
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x